Geweld is niet oké
Doet iemand je pijn? Word je gekwetst of maak jij geweld mee?
Ben je bezorgd om iemand anders? Je vriend, je broer of zus, je ma of pa?
Verlies je soms controle en doe jij dan iemand pijn?
Doe je mee met een groep pesters en voel je je daar niet goed bij?
Geweld en misbruik, dat kan vanalles zijn.
Slaan, pesten, iemand die je aanraakt terwijl jij dat niet wil, zonder toestemming naaktfoto's rondsturen, ouders die non-stop ruzie maken, je opa waar niemand goed voor zorgt, noem maar op.
Geweld is niet oké. Geweld kan stoppen.
Voor wie?
Voor iedereen die een vraag heeft over geweld en misbruik.
1712 is er voor iedereen die met geweld te maken heeft: slachtoffers, plegers (of daders) en toeschouwers.
Openingsuren
Je kan elke werkdag met 1712 bellen, van maandag tot vrijdag, van 9u tot 18u.
Je kan met 1712 chatten van maandag tot donderdag van 13u tot 17u en van 18u tot 22u
Je kan ons altijd mailen.
Gratis en anoniem
Het gesprek is gratis. Het gesprek is anoniem. Jouw telefoontje naar 1712 verschijnt niet op de telefoonrekening. We zien je nummer ook niet verschijnen. Als je met ons chat of mailt, zien we je IP-adres niet. Je hoeft niet je naam te zeggen als je dat niet wil.
Wat doet 1712?
- We luisteren goed naar jou.
- We geven informatie over wat je allemaal meemaakt en wie je zou kunnen helpen.
- We geven je tips.
- We denken samen met jou na over wat je best wel en best niet kan doen. Jij beslist.
- We kunnen ervoor zorgen dat je bij de juiste hulp terecht komt.
- We zijn professionals. We hebben beroepsgeheim. Wat je aan ons vertelt, vertellen we niet zomaar door. Tenzij iemand in gevaar is. Dan komen we in actie.
Jouw privacy
1712 hecht veel belang aan jouw privacy en de bescherming van jouw persoonsgegevens, bijvoorbeeld als je ons mailt.
Lees hier meer over in onze privacyverklaring.
Niet tevreden?
Wij vinden het belangrijk om de hulp die we aanbieden te blijven verbeteren. Vertel het ons als je niet tevreden bent over onze hulpverlening. Hulpverlening is mensenwerk, er kan al eens iets fout lopen. Daarom is het belangrijk om zo snel mogelijk te horen hoe we jou beter kunnen helpen.
Probeer je ontevredenheid eerst te bespreken met een hulpverlener van 1712. Soms lost het probleem zich op door erover te praten. Vind je dit moeilijk of heb je het gevoel dat het probleem niet is opgelost? Dan kan je een klacht indienen. Meer informatie over de procedure en het klachtenformulier vind je op de website van het Centrum voor Algemeen Welzijnswerk. Richt je klacht tot hulplijn 1712 als je het formulier invult.